Hvorfor? TiB
Hvorfor bruge Tal i Bevægelse?
Først og fremmest fordi der i skolerne er brug for endnu flere idéer til, hvordan vi kan rumme alle elever i denne inklusionstid, og hvordan vi får inddraget 45 minutters bevægelse i skoledagen, som reformen foreskriver.
Der skal meget mere variation ind i undervisningen, hvis alle elever skal favnes og hjælpes på deres niveau.
Tal i Bevægelse er mit bud på en mulig løsning, fordi:
- fysisk aktivitet gavner indlæring og koncentration
- mange af vores elever har brug for at bruge kroppen, når de skal lære
- du som lærer sparer en masse forberedelsestimer
- Tal i Bevægelse giver dig mange variationsmuligheder
- det skriftlige arbejde bør suppleres med kropslige aktiviteter, så stoffet bedre hænger ved i længere tid
- du som lærer også selv bliver glad af denne form for undervisning
- Tal i Bevægelse giver rig mulighed for differentiering
- du her både får bevægelse og læringsstile på én gang
- de forskellige aktiviteter også lægger op til socialt samspil i klassen
- Tal i Bevægelse kan bruges til hele klassen, i mindre grupper, i specialundervisningen og den understøttende undervisning
- de konkrete materialer kan bruges i klasseværelset, på gangen, i fællesrummet, gymnastiksalen, skoven, svømmehallen m.m.
- materialet er farverigt, indbydende og meget holdbart, markeret med tegn på hvert kort, skilt og instruktion, så eleverne også kan rydde op
- de skriftlige forklaringer er suppleret med illustrationer, så man nemt og hurtigt kan danne sig et overblik over banen og bevægelserne
Gå den direkte vej til Sproggrens
MATEMATIK-materialer.